Дата: 17 квітня 2020 року
Тема: КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА НАРОДУ
· Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
· Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор)
· Який кущ уважають народним символом України? (Калину)
· На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)
· Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)
· Яка мова в Україні є державною? (Українська)
· Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)
· Державний Герб України — це... (тризуб).
· Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)
· Урочиста пісня нашої держави — це... (Гімн України).
2.
Тестові завдання
1.
Державні символи України — це:
б) рушник;
в) гімн.
2.
У тризубі зашифроване слово:
а) надія;
б) воля;
в) радість.
3.
Державний прапор України має такі кольори:
а) жовтий і синій;
б) синій і жовтий;
в) червоний і білий.
4.
Державна символіка є частиною:
а) народної символіки;
б) національної символіки.
3. Розповідь вчителя.
—
Що б ви віднесли до культурної спадщини?
Відповіді
дітей записують на дошці пам’ятки історії, творча спадщина талановитих людей:
письменників, друкарів, архітекторів, майстрів образо-творчого і прикладного
мистецтва, музикантів і композиторів, акторів театру і кіно.
Учитель
узагальнює висловлені думки.
—
Ми часто вживаємо слово культура.
Воно увібрало в себе духовні і матеріальні надбання, створені народом протягом
усієї історії. Самобутня національна культура українського народу є
невід’ємною частиною світової культури. Своїм корінням вона сягає в глибочінь
минулого. Український народ як творець національної і співтворець світової
культури за свою багатовікову історію накопичив величезні духовні багатства.
Про це насамперед свідчать численні пам’ятки, що збереглися від цивілізацій,
які існували на території України. Всі вони є свідками духовного росту людини,
її потягу до краси та вдосконалення.
До
цієї скарбниці належать пам’ятки трипільської та скіфської культур, княжої
доби, українського барокко, творча спадщина талановитих людей: письменників,
друкарів, архітекторів, майстрів образотворчого і прикладного мистецтва,
музикантів і композиторів, акторів театру і кіно. До культурної спадщини народу
ми відносимо також пам’ятки історії, пам’ятки монументального мистецтва,
пам’ятки містобудування та архітектури, музеї.
Передусім
— це Софійський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра в Києві, Олеський замок у Львівській області, Спаський собор, П’ятницька церква у Чернігові, Церква
Різдва у Тернополі, аптека-музей у Львові,
резиденція митрополитів у Чернівцях тощо. У
музеях збирають, вивчають, зберігають пам’ятки культури, різноманітні
колекції, старовинні речі. Так, наприклад, у природничому музеї Києва
виставлено скелети давніх мамонтів, а у Львові є аптека-музей, де можна
побачити і навіть купити лікувальні настоянки за давніми рецептами. У музеї С. Корольова у Житомирі виставлено ракети,
супутники.
У Конституції записано, що кожний громадянин повинен берегти культурну
спадщину, не заподіювати їй шкоди, охороняти природні багатства. Закон
України карає тих, хто знищує, руйнує або псує пам’ятки культури та твори
мистецтва. Ніхто не має права без дозволу держави розкопувати міста, давні
кургани. Суворо карають тих, хто глумиться над могилами, пам’ятниками.
4.
Робота за підручником (с. 123–126)
Учні
читають статтю «Культурна спадщина народу».
—
Що є культурною спадщиною?
—
Розкажіть за фотографіями на с. 123, які пам’ятки культурної спадщини
охороняються законом.
Учні
відповідають на запитання на с. 124.
Потім
читають статтю «Світ казковий і правдивий».
—
Що ви дізналися про Марію Примаченко?
Учні
читають статтю «Уманське диво» та виконують завдання на с. 126.
5. ПЕрегляд відеоролика.
6.
Розгадування кросворда «Культура»
1. Катерина...................
2. Ярослав.................
3. Києво-Печерська... ............
4. Аптека-музей у
місті.........
5. Золоті... .......................
7. Софійський... .......
8. Головна вулиця
Києва. ........
— Яке слово утворилося по вертикалі?
Немає коментарів:
Дописати коментар