Я у світі 3 клас

Дата: 27 травня 2020 року
Тема:  Перевір свої знання

1. Тестування


6. Підкресли сусідів України.
Швеція, Росія, Казахстан, Угорщина, Білорусь, Молдова, Словакія,
Франція, Польща, Румунія.
7. Підкресли правильне твердження.
Кожна дитина має право: допомогти, читати чужі листи, захищати слабшого, розглядати зміст чужої сумки, казати неправду, ділитися, отримувати інформацію, лікуватися, розважатися, брати чуже.
8. З’єднай пари. Прочитай прислів’я.
Що країна,                     там і горе танцює.
Що край —                    усяк тому рад.
Де згода панує,             а незгода руйнує.
Згода будує,                 то родина.
В товаристві лад —     то звичай.
9. Напиши, які винаходи людства змінили життя на краще.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Установи відповідність, з’єднавши слова стрілочками.
Олег Антонов                   композитор
Микола Лисенко             конструктор літаків
Микола Амосов          академік, учений у галузі мостобудування і зварювання
Євген Патон філософ,     письменник
Григорій Сковорода        засновник Харківського університету
Василь Каразін                 академік, лікар

2. Підсумок.
— Чого ви навчилися на уроках курсу «Я у світі?». Що нового дізналися?

Дата: 13 травня 2020 року
Тема: Славетні українці


1. Перегляньте відеоурок.


2. Вправа "Чи знаєш ти?"
— Чим прославили Україну ці видатні люди? З’єднайте відповідні пари.
Нестор                                        конструктор літаків
Боян                                           академік, електрозварювальник
Олег Антонов                              літописець
Микола Амосов                           проводив найскладніші операції на серці
Петро Сагайдачний                     основоположник української класичної музики
Микола Лисенко                         видатний співець
Євген Патон                               козацький гетьман

 3. Підсумки.
— Чим прославились видатні українці?
Власні приклади
— Які вулиці чи споруди у вашому місті носять імена видатних людей України? Чим відомі ці люди?


Дата: 06 травня 2020 року

Тема: Винаходи людства

1. Перегляньте відеоролик.




2. Цікаво знати!
Від «шептунчика» до мобілки
Хочете змайструвати телефон? Візьміть дві сірникові коробки, між ними протягніть нитку — і «говоріть» із другом, який перебуває в сусідній кімнаті. Авжеж, нитка лише щось «шепотітиме», але ж ви знаєте: то говорить друг, і йому ви потрібні. Подібний телефонний пристрій знайшли археологи в одному зі старовинних палаців у Перу. Там мотузок з’єднував не сірникові коробки, а посудини з гарбузів. Тому давньому телефону — не менше ніж тисяча років. Попередників у телефона було багато, але справжній винайшли відразу двоє людей. 14 лютого 1876 р. американський інженер Олександр Белл запатентував прилад «для передавання телеграфом звуків голосу». Усього дві години потому заявку про винайдення такого самого апарата до патентного бюро приніс фізик Ілайш Грей. Та першим винахідником телефону вважають Олександра Белла. Його телефон говорив тихо, хрипів, але інженер уперто вдосконалював свій винахід. А вже через рік в Америці було відкрито телефонну станцію. Коли ж у 1922 р. Белл помер, то в США на хвилину замовкли всі телефони — понад тринадцять мільйонів. Сучасні телефони вміють не лише передавати звук на відстань. Вони запам’ятовують номери і самі з’єднують з абонентом. І навіть запобігають грипові: у слухавку таких телефонів умонтовується пристрій, який стерилізує її поверхню. Є телефони-календарі, телефони-годинники... А нині ми маємо ще й мобілки — телефони без дротів. Про таке раніше можна було прочитати лише у фантастичних творах. Дзень-дзень! Задзвонив телефон. Ти прикладаєш слухавку до вуха і кажеш: «Алло!» А що означає це звичне слово? Прийшло воно до нас із моря і народилося набагато раніше за телефон. Напевне, ви неодноразово бачили в кіно, як перемовлявся капітан одного корабля з капітаном іншого. Він кричав у рупор: «Алло!», що означало: «Слухай!» Тож і ти, зателефонувавши другові, кажеш йому: «Алло!», тобто «Слухай!»
— Що нового ви дізналися, прослухавши статті із журнала «Пізнайко»? Які відкриття зробили для себе?

3. Підбиття підсумків. 
— Про які винаходи людства ви дізналися?
— Що вас найбільше вразило?

Дата: 29 квітня 2020 року
Тема: Я вивчаю різні країни і народи

1. Бесіда з елементами розповіді
— Більшість країн світу є багатонаціональними. Україна — теж багатонаціональна держава. («Багатонаціональна» (про країну, державу) — яка складається з багатьох націй.) Чи згодні ви з висловом французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: «Якщо я на тебе не схожий, я цим тебе зовсім не ображаю, а, навпаки, обдаровую»? Як ви розумієте ці слова?
— Які народи, що проживають на території України, ви знаєте? Як ви вважаєте, вони мають однакові з нами права? Як ми до них повинні ставитися?
— Кожен народ має свою культуру, свої звичаї. Як проявити повагу до національних традицій, звичаїв та обрядів інших народів?
— Знання культурних цінностей різних народів, національних свят дозволяє глибше пізнати душу народу, краще порозумітися. Народи, які проживають в Україні, повинні вивчати українську культуру. Якщо основою традиції якогось народу є загальнолюдські цінності, то вони сприймаються всіма народами і потребують толерантного ставлення.

2. Переглянути відеоурок.



3. Робота над прислів’ями
— Як ви можете пояснити такі прислів’я: «Кожен край має свій звичай», «Що сторона, то новина», «Чия хата, того і правда»?
— Чому в Україні дуже важливо знати звичаї різних народів?
— Які приклади звичаїв різних народів, що живуть в Україні, вам відомі?
— Як потрібно ставитися до звичаїв інших народів?

4. Підбиття підсумків. 
— Що нового про різноманітність країн і народів ви дізналися?
— Як потрібно ставитися до культури різних народів?

Дата: 22 квітня 2020 року
Тема: Ми всі різні.

1. Гра «Що спільного, чим відрізняємось?»
— Крім даних від природи, біологічних ознак, люди відрізняються й суспільними рисами, тобто такими, що сформувалися у зв’язку із життям на певній території серед інших людей.

2. Вправа «Мікрофон»
—  Уявіть, що всі люди на Землі однакові. Чи цікаво було б так жити? Чому?
— Чи доводилося вам бувати в інших країнах? Або переглядати телемандрівки до інших куточків нашої планети? Що, на вашу думку, відрізняє людей різних країн?
— Чому Землю називають планетою людей?
— Чим відрізняються люди різних рас? 
— Які мови належать до східнослов’янських мов?
— Як люди можуть розуміти одне одного?
— Чому кажуть: «Скільки я знаю мов, стільки разів я людина»? Як ви розумієте висловлювання Панаса Мирного про мову?
— Хто такий Агатангел Кримський? Що ви про нього дізналися?
— Чи можете ви сказати, що старанно оволодіваєте рідною мовою? Яку ще мову, крім української, ви вивчаєте?

3. Шотландська народна казка«Лисиця і Яструб»
— Хочете про народ знати — маєте його казку прочитати. Ознайомтеся із шотландською народною казкою «Лисиця і Яструб». Про кого в ній ідеться?




— Які поради дав Яструб Лисиці?
— Чого навчила вас ця казка?
— Пригадайте, які європейські казки ви знаєте.
— Розгляньте ілюстрації до казок на с. 119. Герої яких казок зображені на малюнках?

4. Фізкультхвилинка



5. Цікаво знати!
— Найбільшими за чисельністю народами в світі є китайці, їх понад 1 млрд чол., хіндустанці (живуть в Індії), їх понад 220 млн чол. До великих також належить й українська нація, яка за кількістю представників посідає 22-ге місце. У світі українців — понад 47 млн, у тому числі на території України їх проживає 37,5 млн. Близько 10 млн українців живуть за межами своїх історичних земель: у Росії, США, Канаді, Казахстані, країнах Європи.
— У світі немає жодного народу, який не мав би своїх традицій і звичаїв, що передаються новим поколінням. У кожного народу — свої звичаї.
Розглянемо на прикладі одного з найулюбленіших свят — зустріч Нового року. В українців, як і в інших народів, сформувалися певні традиції його святкування.
Пригадайте, якими є традиції святкування Нового року в українців.
Після обговорення відповідей учнів учитель розповідає про традиції святкування Нового року в різних народів.
— У країнах Європи Новий рік зустрічають у ніч з 31 грудня на 1 січня.
В Італії у новорічну ніч офіційно дозволено, прощаючись зі старим роком, галасувати з усіх сил. Уважають, що Новий рік треба зустріти з відкритим серцем, звільнитися від поганих почуттів і намірів. До Нового року необхідно звільнитися від усього зайвого. Зайві предмети італійці викидають прямо у вікна. На вулицю летять старі стільці, крісла, праски тощо. В Іспанії, святкуючи Новий рік, майже всі мешканці країни йдуть уночі на центральні площі своїх міст їсти виноград. Зокрема, мешканці іспанської столиці, міста Мадрид, з’їдають під бій годинника дванадцять виноградних ягід, кожна виноградина — за один з дванадцяти місяців Нового року. Вулиці міст, якими іспанці прямують до центру міста, обов’язково прикрашають вогнями і сосновими гілками, всюди спалахують феєрверки. У Німеччині та Австрії символами удачі й добробуту в Новому році здавна вважаються сажотрус і свиня. У давнину в Новий рік, коли на вулиці з’являвся сажотрус, люди бігли за ним, намагаючись доторкнутися і забруднитися сажею. Вони вірили, що це принесе їм щастя. За традицією, першого січня необхідно було їсти свинину (на щастя), хрін (на здоров’я) і зелений горошок (щоб гроші були). Монетний двір у Відні вже декілька десятків років карбує до Нового року спеціальну монету-сувенір, на якій зображений хлопчик верхи на свині. У Німеччині люди різного віку, як тільки годинник починає відбивати північ, вискакують на стільці, крісла і столи, щоб з останнім ударом дружньо «встрибнути» у Новий рік. У Фінляндії дівчата на Новий рік кидають через плече черевичок.
Якщо він упаде носком до дверей — буде весілля. Новорічні подарунки за давнім звичаєм заздалегідь складають на стіл, але прикривають перегорнутими мисками.

6. Підсумок.
— Чим відрізняються різні народи?
— Чому потрібно вивчати різні мови?


Дата: 15 квітня 2020 року
Тема: Україна - європейська держава

1. Переглянути відеоурок.




2. Гра «Хто більше» 
— Доберіть до слів Батьківщина і Україна якнайбільше означень (наприклад: рідна, далека, люба, мила, неозора тощо).

3. Бесіда
—  Які з цих країн розташовані в Європі?
(Німеччина, Італія, Франція, Іспанія, Греція)
— Чи можна назвати європейською державою Україну?
— На якому материку знаходиться Європа?
— Скільки держав у Європі?
— З якими країнами межує Україна?
— Де знаходиться центр Європи?
— Як називають жителів Європи?
— Які зовнішні схожості є в європейців?
Робота в групі
— Розгляньте таблицю на с. 112. За таблицею розкажіть про деякі країни, з якими межує Україна. Про які цінності йдеться у прислів’ях?

4. Гра «Так чи ні?»
— Чи є сусідами України названі держави?
Грузія, Молдова, Франція, Росія, Білорусь, Румунія, Німеччина, Словаччина, Угорщина, Болгарія, Туреччина, Польща.

5. Тестування
За величиною територія України посідає:
1) перше місце в Європі;
2) друге місце в Європі;
3) третє місце в Європі.

6. Підсумок.
— Що ви запам’ятали про нашу Батьківщину?
— Чому Україну називають європейською державою?

Дата: 8 квітня 2020 року
Тема: Будь - який вчинок завжди має наслідки

1. Бесіда.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що є правопорушенням та якими бувають наслідки правопорушень.


 - Які правила порушують діти? До яких наслідків це може призвести?
— Що таке правопорушення?
— Який обов’язок громадянина не виконують учні-забіяки?
— Які права іншої людини вони порушують?
— Що захищає людину від негідних учинків

2. Складання «асоціативного куща»
1) Які основні правопорушення поширені серед дітей?
- Недотримання правил для учнів
- Порушення дисципліни
- Бійки
- Крадіжки
- Неслухняність
- Порушення правил переходу вулиці
- Азартні ігри в громадських місцях
- Бродяжництво
2) Чому люди порушують права іншої людини?
Причини правопорушень:
а) погано виховані, низькі моральні якості;
б) жорстокість, агресія;
в) безглузді бажання і вчинки, невміння керувати собою і відповідати за свої вчинки;
г) неблагополучні сім’ї, діти — сироти, діти вулиці;
д) конфлікти з однолітками;
е) погіршення умов життя;
ж) незайнятість дітей;
з) сучасний репертуар дитячих театрів, кіно, мультфільмів.

3. Гра "Мозговий штурм""
— Іноді діти бувають дуже жорстокі, не думають, до чого може призвести той чи інший необдуманий учинок. Вони можуть знущатися над тваринами, а пізніше — над людьми, забуваючи про людяність і мораль.
— А що таке мораль?
Мораль — це сукупність уявлень людей про те, що добре, а що — погано, як треба чинити в тому чи іншому випадку, які людські вчинки заслуговують на повагу, а які — на осуд.
Завдання для груп: навести якомога більше тверджень, які свідчать про аморальні вчинки.
Наприклад:
— Аморально не співчувати людині, коли з нею трапилася біда.
— Аморально заздрити успіхам однокласників.
— Аморально когось кривдити, ображати.
— Аморально хуліганити, бешкетувати.
— Аморально бути жадібним і зажерливим.
— Аморально користуватися результатами праці інших.
— Аморально розкидатися обіцянками і не виконувати їх.
— Чи поважає себе людина, яка чинить аморально? (Все те, що ти робиш комусь, робиш собі.) Чи вмієте ви відмовляти собі в аморальній поведінці? (Навести приклади.)

4. Підсумок.
— Чому діти стають правопорушниками?
— Які правопорушення найпоширеніші серед дітей? (Крадіжки хуліганство, порушення правил дорожнього руху, бродяжництво, жебракування і т. ін.)
— Перед ким ще доводиться відповідати за свої вчинки? Як?

Дата: 1 квітня 2020 року
Тема: Ніхто не має права ображати людину

1. Розповідь.

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про взаємозв’язок між учинком і наслідком, між порушенням правил і відповідальністю.

2. Вправа «Мікрофон»
- Якщо ти спишеш у товариша контрольну роботу й отримаєш за неї високу оцінку? До яких наслідків це може призвести?
- Якщо ти візьмеш без дозволу з портфеля однокласника іграшку, яка тобі сподобалася, принесеш її додому, а батьки поцікавляться, звідки вона в тебе? До яких наслідків це може призвести?
- Якщо ти отримаєш погану оцінку й скажеш батькам: «А щоденник загубився...»? До яких наслідків це може призвести?

3. Прослухати казку В. Сухомлинського "Камінь"

— Чому здивувався дідусь? Що спричинило загибель лугу?
— Як же вчинок хлопчика вплинув на подальше життя криниці, дуба, соловейка?
— Про що не подумав хлопець?
— Чому так сталося?
— Як учинок впливає на наслідки?
— Які поради ви дали б хлопцеві?
— Як ви вважаєте, що означає вміти аналізувати свої дії? порівнювати їх? оцінювати?
— Яка спільна думка у прислів’їв: «Є каяття, та нема вороття», «Що посієш, те й пожнеш», «Сім раз відмір, один відріж»?
— Чому так важливо бачити зв’язок між учинком і наслідком?
— Що таке вчинок? А наслідок? (Вчинок — це дія людини, скерована на когось чи щось. Наслідок — те, що відбувається, випливає з певних обставин; результат, підсумок.)

4. Фізкультхвилинка

5. Доповни речення.
— Скористайтеся словами для довідок та доповніть речення.
Довідка: жарт, жорстокість, правопорушення, злочин, хуліганство, неввічливість. неповага.
Приклад 1. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Це... (жарт).
Приклад 2. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Але ось один з хлопців додав у воду яскравий барвник, і... сорочка у його товариша змінила колір у деяких місцях. Це... (хуліганство).
Приклад 3. Петрик за звичкою кинув свій портфель будь-де. Однокласники заховали портфель, і коли Петрик почав шукати його, налякавшись, що портфель зник, віддали загублену річ, порадивши при цьому не кидати речі будь-де, а бути акуратнішим. Це... (жарт).
Приклад 4. Двоє школярів вирішили пожартувати над своїм товаришем і заховали його зимову шапку. Саша, не знайшовши шапки, пішов додому без головного убору. Погода була холодною, і наступного дня Саша лежав з високою температурою хворий. Це... (жорстокість).
Приклад 5. Діти бешкетували на перерві і кидали одне в одного повні портфелі. Але ось один з портфелів влучив у голову дівчинці. У результаті — тяжка травма. «Ми не хотіли, ми просто жартували»,— виправдовувалися діти. Але чи можна назвати це жартом? Це... (правопорушення).
Приклад 6. Василько кидав сніжками по машинах, які проїжджали повз нього. Одна зі снігових кульок потрапила у лобове скло автомобіля. Водій від несподіванки різко загальмував. Водій машини, яка їхала позаду нього, не розраховував на це, і в результаті обидві машини стикнулися. Один з водіїв отримав тяжкі травми на все життя. Як назвати вчинок Василька? Це... (злочин).
Приклад 7. Підліток, демонструючи друзям свою вправність, цілиться каменем у вуличний ліхтар. Влучивши, вигукує: «Є!» Це... (хуліганство).
Приклад 8.— Алло! Мені Ігоря! Немає? Ну, добре... Хто питає? Так, друг один... Гаразд, я зателефоную пізніше... Розбудив? А ви що, вже спали? Але ж ще рано... Це... (неввічливість).
Приклад 9. Марійка взяла книжку в читальній залі, їй необхідно вивчити на урок вірш. Переписувати його не хочеться. Марійка вирвала сторінку з книжки. Це... (хуліганство).
Приклад 10. Татко весь вечір сидів біля комп’ютера, готував доповідь на конференцію. Перед вечерею він попросив нікого не користуватися комп’ютером, бо в нього ще багато роботи. А Юрко хотів пограти у нову гру. Поки татко пив чай, Юрко відключив таткову програму і почав грати у свою гру. Але коли батько зайшов до кімнати, хлопчик згадав, що він забув зберегти таткові документи. Це... (неповага).
— Від пустощів до злочину — один крок! На конкретних прикладах ви переконалися, що жарти, пустощі, необдумані вчинки можуть призвести до правопорушень.

6. Підсумок.
— Як ви гадаєте, чи всі в нашій державі дотримують законів? Підтвердіть відповідь прикладом із життя.
— Що відбувається з людьми, які не поважають законів, не дотримують їх?
— Чи є серед дітей порушники законів?
— Як називають таких дітей?
— А що таке правопорушення?


Дата: 18 березня 2020 року
Тема: Правила життя в суспільстві.




Немає коментарів:

Дописати коментар

З 11 січня 2021 ріку по 24 січня 2021 року - дистанційне навчання. Розклад уроків  не змінився.