Українська мова 27.04.20-30.04.20



Дата: 30 квітня 2020 року


Тема: ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 1–4 КЛАСАХ

1. Повторення основних понять.


ТЕКСТ — це група речень, об’єднаних темою й головною думкою.
ТЕМА ТЕКСТУ — це його зміст, те, про що (або про кого) в ньому йдеться.
Здебільшого текст має заголовок, який виражає його тему або головну думку.
ГОЛОВНА ДУМКА ТЕКСТУ — те, до чого він закликає, що схвалює, що за­перечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або на­писаного.

2. Каліграфічна хвилинка
Аа Аа ае ро др ом аеродром
— Запишіть значення слова за тлумачним словником.
— Складіть і запишіть із поданим словом речення.

3. Словникова робота
Диктант

Моя держава — Україна. Це моя — Батьківщина. Державною мовою є укра­їнська. Столиця України — місто Київ. Україна — вільна і незалежна країна.

4. Робота над текстом
— Прочитайте текст.
МИКОЛКА, ВІТЯ Й ЦУЦИК
Дорогою додому Миколка й Вітя підібрали в канаві нещасного цуцика.
Кому ж буде цуценя? Довго міркували хлопчики й вирішили: нехай три дні живе у Віті, потім три дні в Миколки, потім знову три дні у Віті... Через місяць хлопчики винесуть песика в поле і підуть у різні боки. За ким побіжить — той і господар.
Побудував Миколка для цуцика гарну будку. Тричі на день виносила мама собачці суп і котлетку. А Вітя поклав біля свого ліжка ряднинку. На ній цуцик спав. Коли вночі йому хотілось у собачих справах надвір, він торкав лапкою ковдру. Вітя прокидався і випускав малого. Їв цуцик шкуринку, розмочену в гарячій воді.
Через місяць друзі винесли цуценя в поле. Пустили його й розбіглися в різні боки. Цуцик побіг за Вітею.

За В. Сухомлинським
1. Визначте головну думку тексту.
а) Друзі врятували нещасного цуцика;
б) турботливе ставлення хлопчиків до цуценяти;
в) тварини більше люблять не тих людей, які смачно їх годують, а тих, хто приділяє їм більше уваги.
2. Визначте, у якому реченні останнього абзацу тексту є однорідні члени ре­чення. Підкресліть їх.
а) Через місяць друзі винесли цуценя в поле.
б) Пустили його й розбіглися в різні боки.
в) Цуцик побіг за Вітею.
3. Позначте речення, в якому слово Миколка вжито у правильній формі.
а) Вітя подарував Миколку книжку про собак.
б) Вітя подарував Миколкі книжку про собак.
в) Вітя подарував Миколці книжку про собак.
4. Підкресліть у реченні прикметник, визначте відмінок цього прикметника.
Дорогою додому Миколка й Вітя підібрали в канаві нещасного цуцика.
а) Родовий;
б) знахідний;
в) місцевий.


5. Завдання: Вправа 351 (с. 177).

Дата: 29 квітня 2020 року

Тема: Контрольна робота.

1. Спиши текст, розкриваючи дужки.

Під час списування учень (учениця) повиннен (а):
1) уважно прочитати слова ( речення, текст), які буде списувати;
2) подумати, чи є там незрозумілі йому слова; 
3) списуючи, продиктовувати собі кожне слово складами;
4) звірити свій запис з тим, з чого списував .
Списування
Калина
   Бабуня (Н/н)астя нічого так не любить, як садити дер(и/е)во. Вона каже: "Завжди знайде(тьс/ц)я місце, де його (по)садити. А хто за це (не)дбає, той або байдужий, або сліпий до краси".
   Коло бабуниної хати ростуть вишні. За порогом повно квітів. (Ліво)руч від хвіртки  - куч(и/е)рявий бузок. А (право)руч – явори.
   Позаторік бабуня принесла (з)лісу й (по)садила під вікном тонке дер(и/е)вце. Доглядала його, (під)ливала. Воно (при)йнялося. Але першої в(и/е)сни (не)цвіло. Тільки з(и/е)л(и/е)ніло. Другої в(и/е)сни викинуло білі китиці. Всі побачили, що це – калина.  (80 слів)

Борис Харчук 


2. Виконану роботу відправити 29 квітня 2020 року на електронну пошту:  tata19712014@gmail.com



Дата: 28 квітня 2020 року

Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ПРИСЛІВНИК

1. Каліграфічна хвилинка
Ве д ень де вдень
— Доберіть антонім. Зробіть звуко-буквений аналіз поданого слова.
2. Словникова робота. Записати в зошиті.
Словниковий диктант
Ввечері, вдень, взимку, влітку, восени, вперед, вранці, ззаду, ліворуч, назад, напам’ять, попереду, посередині, праворуч, щогодини, щоденно, що­тижня. 
3. Переглянути відеоурок.


4. Гра «Влучне слово»
— Доберіть відповідний прислівник (усно).
Прийде, як рак свисне (завтра, невідомо коли);
Знати, як свої п’ять пальців (мало, добре, багато);
Мчати, як стріла (повільно, швидко, далеко). 

5. Гра «Додай словечко»
— Закінчити речення, дібравши потрібні прислівники (запиши).
·      Розмовляти по телефону потрібно... (спокійно, чемно, іронічно, зверхньо, ввічливо).
·      Писати в зошиті потрібно...
·      Читати вірш необхідно...

6. Підсумок.
— Розкажіть, що ви знаєте про прислівники.
— Доведіть, що виділені в реченнях слова є прислівниками.
Бесіди багато, а розуму мало.
Говорить прямо, а робить криво.
Говори з іншим менше, а з собою більше.
— Поясніть, чому прислівники не мають закінчень.
— Поясніть роль прислівників-синонімів у мовленні. Наведіть приклади.
— Розкажіть про роль прислівників у різних типах текстів

7. Завдання: Вправа 348 (с. 176). Дати відповідь на запитання та виконати завдання для повторення (с. 176).



Дата: 27 квітня 2020 року

Тема: ПРАВОПИС НАЙУЖИВАНІШИХ ПРИСЛІВНИКІВ

1. Робота над прислів’ями
— Поясніть за допомогою прислівника зміст прислів’їв та приказок.
·      Посієш вчасно, то і вродить рясно (вчасно).
·      Раді люди літу, а бджоли цвіту (радісно).
·      Коли цвіте біб, тоді тяжко на хліб, а як мак, то не так (важко, легше).
·      Трапляється і такий год, що на день по сім погод (по-різному).
2. Каліграфічна хвилинка
По оп ед ер ду попереду
— Доберіть спільнокореневі слова.
— Запишіть речення. Визначте однорідні члени.
Попереду вигойдуються верхівками стрункі сосни та тоненькі берізки.
3. Переглянути відеоурок.

4. Самостійна робота
— Від поданих прислівників утворіть іменники, прикметники, дієслова.
Весело, добре, красиво, синьо.
5. Підсумок .
— Що таке прислівник?
— На які питання відповідають прислівники?
— Чи мають прислівники закінчення?
6. Завдання.
Вправа 344 (с. 174).

Немає коментарів:

Дописати коментар

З 11 січня 2021 ріку по 24 січня 2021 року - дистанційне навчання. Розклад уроків  не змінився.