Літературне читання 21.04.20 - 24.04.20

Дата: 21 квітня 2020 року

Тема: Олександр Єфімов "ТУТ УСЕ Є..."
ЕМІЛІЯ САТАЛКІНА " КОЖНИЙ ЗНАЄ СВОЄ ДІЛО"


1. Гра «Письменник» 
 - Правильно прочитайте зашифрований текст.

неДь вуб петлий. ніСг вуб комрий. йшлиВи тиді у відр. оЩ борити? ляКо тасв пиліти нісговика. В кашаС дубе девмідь. У неЖі леманький нолс. тюКаша пиліть чезайня.
2. Прочитати оповідання мовчки. (с. 177–178)
3. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

— Що запропонувала Галина Іванівна?
— Як автор описує зимовий день?
— Яке завдання поставила перед учнями вчителька?
— Що робили діти?
— Чим здивував усіх Вітя Карацунька?
— Як йому вдалося побачити дива в природі?
— Кого побачила Світланка Єщенко?
— Який настрій був у дітей? 
4. Гра «Поети»
— Доповніть рядки вірша Емілії Саталкіної «Кожний знає своє діло» сло­вами, що римуються. 

5. Завдання: переказувати оповідання (с. 177–178). 
1. Де проходив незвичайний урок? Яким був цей день? Що ліпили діти зі снігу?
2. Що зумів побачити навколо себе Вітя Карацунька?

Дата: 23 квітня 2020 року


Тема: ВОЛОДИМИР РУТКІВСЬКИЙ. 
ЯК СКЛАДАЮТЬ ВІРШІ

1. Біографічна довідка В. Г. Рутківський.                               Володимир Рутківський - фото 6
Провідний український дитячий письменник Володимир Григорович Рутківський народився 18 квітня 1937 року в селі Хрестителеве на Черка­щині в родині вчителів. Його дитинство припало на воєнне лихоліття. Середню освіту Володимир Григорович здобував у Богодухівській, а згодом — Велико­бурімській середній школі того ж Чорнобаївського району. З цього віку хло­пець відкрив у собі нахили і здібності до історичного пошуку, котрі не поли­шають письменника й досі, спонукаючи не просто писати цікаві історичні твори для дітей, а й відкривати до нього ще не описані, інколи й не досліджені періоди вітчизняної історії. Становленню його інтересу до українських старо­житностей сприяло те, що шкільний гурток, старостою якого був Володимир, відкрив у своєму селі залишки найдавнішого на той час поселення в Україні. Вищу освіту Рутківський отримував спочатку в Одеському інституті харчової холодильної промисловості, а за два роки потому перевівся до Одеського полі­теху, працював на Одеському суперфосфатному заводі, проте незабаром зро­зумів, що справжнє його покликання — література. Згодом В. Рутківський за­кінчив Вищі літературні курси в Москві.
Друкується Володимир Григорович з 1959 року, літературний стаж пись­менника — понад півстоліття. Мешкає, працює і творить Володимир Гри­горович в Одесі. Останні 30 років пише романи для дітей та юнацтва, серед яких — «Бухтик з тихого затону», «Гості на мітлі», «Канікули у Воронівці», «Сині Води», «Сторожова застава», «Двобій з тінню», «Потерчата», трилогія «Джури» (книга перша — «Джури козака Швайки», книга друга — «Джури-характерники», книга третя — «Джури і підводний човен») та ін. Роман письменника «Джури-характерники» став переможцем книжкового рейтингу від «Літакценту», роман «Джури козака Швайки» та повість «Потерчата» були відзначені «Книжкою року-2009» та Бі-Бі-Сі. Володимир Рутківський — лауреат премій ім. М. Трублаїні, ім. Лесі Українки, Міжнародного освітнього фонду ім. Ярослава Мудрого. Володимир Григорович Рутківський став лауре­атом Національної премії України імені Тараса Шевченка за історичну три­логію для дітей «Джури» (2007–2010 рр.).
2. Опрацювання твору В. Рутківського «Як складають вірші» (с. 179–183)
1) Словникова робота.
Ілюмінатор — кругле з грубого скла вікно на кораблі.
Теплохід «Ракета» — був призначений для швидкісних річкових паса­жирських перевезень на приміських і місцевих лініях, протяжністю до 500 км, із заходом у водосховища. Швидкість — 60 км/год. Уміщував 64 пасажири.
2) Виразне читання твору .
3Завдання: с. 179 - 183, прочитати, дати відповіді на запитання:
— Хто є головними персонажами твору?
— Де відбуваються події, описані в творі?
— Яка була погода?
— У яку гру запропонувала пограти Ганнуся?
— Чому саме в цю гру?
— Чи відразу Костя погодився грати із нею?
— Які аргументи приводила дівчинка?
— Як довго тривала гра?
— Чи сподобався вам віршик, який склали герої?
— Що сподобалося найбільше?
— Який рядок виявився найсмішнішим?
— Чи сподобалося Кості складати вірші?
— Що Ганнуся сказала про його здібності?



Тема: ВОЛОДИМИР РУТКІВСЬКИЙ. 

ЯК СКЛАДАЮТЬ ВІРШІ. (Продовження)


1. Гра «Дочитай речення»
— Знайдіть і дочитайте речення. Позначте цифрами послідовність подій у тексті.
·      «А на луках, звісно, корови...» (5)
·      «Здається, ніякого чесного слова...»(2)
·      «А ще я мовчав тому, що не міг відвести погляду...» (7)
·      «Може, трохи пізніше? — запропонував я і з сумом згадав свою затишну кімнату...» (1)
·      «Я навіть фарбою червоною залився...» (6)
·      «Я ледве не підстрибнув...» (3)

·      «І гарно вийшло, якби не та обставина, що таких великих...» (4)

2. Перевірка знань учнів з біографії Володимира Рутківського
— Де і коли народився письменник?
— Ким були його батьки?
— Чи відразу він став письменником?
— Кому присвячена його повість «Ганнуся»?

3. Пройти тест.
Завдання: с. 179 - 183, прочитати, пройти тест.

Немає коментарів:

Дописати коментар

З 11 січня 2021 ріку по 24 січня 2021 року - дистанційне навчання. Розклад уроків  не змінився.