Українська мова 12.05.20-15.05.20

     Дата: 12 травня 2020 року

Тема: ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 1–4 КЛАСАХ

1. Інформація для вчителя (вправа 363)
Зелені свята — дуже давнє народне свято, яке символізує остаточний прихід літа. В основі Зелених свят тисячі років лежали культ рослинності і магія заклинання майбутнього врожаю.
У Зелені свята в деяких місцевостях України були звичаї, пов’язані зі свя­щенними деревами. Наприклад, на Лівобережжі був обряд водити тополю. Ді­вчата вибирали поміж себе дівчину на тополю, прикрашали її намистом, стріч­ками та квітами, обличчя зав’язували хусткою, руки прив’язували до палиці і так водили по селу з гучними піснями. Кожний господар радо зустрічав про­цесію і, приймаючи від неї добрі побажання (головним чином, приплоду худобі і гарного врожаю), щедро обдаровував учасників обряду.
А ще відома така молодіжна забава, як завивання берези. Уранці у Зелену неділю дівчата беруть харчі, закликають хлопців і з піснями-веснянками та га­ївками йдуть у ліс чи в гай. Там грають, співають, хороводять, а потім сідають і разом їдять все, що принесли. Після цього шукають у лісі молоді берізки, що мають тонкі і довгі гілля-пруття — і з того тонкого гілля на самій березі зави­вають вінки, співаючи відповідних пісень:
По саду ходжу, виноград саджу.
Посадивши та й поливаю,
Ой поливши та й нащіпаю,
Нащіпавши, віночка зів’ю,
Віночка звивши, на воду пущу:
Хто вінка пійме, той мене візьме...
Хлопці можуть допомагати — кожен своїй дівчині — завити вінок на бе­резі.
Ой, зав’ю вінки та на всі святки,
Ой на всі святки, на всі празники...
На всі святочки, на годовії і на роковії...
Звивши вінок на живій березі, хлопці їх обережно відламують і доручають дівчатам. А дівчата забирають додому і пізнім вечором йдуть до води і пус­кають їх на воду, як на Купала, споглядаючи, чи швидко пливуть, чи не підуть під воду, чи з’єднається з іншим вінком, на який загадала дівчина, чи не при­стане до берега, тощо.
Троїцькі розваги починалися з понеділка і тривали цілий тиждень. За­звичай їх влаштовували в лісі чи в полі, на вигоні за селом. Подекуди моло­діжні забави й танці проходили біля спеціальних лаштунків — ігорного дуба чи явора. Вони являли собою довгу жердину, до якої зверху горизонтально прикріплювали колесо, прикрашене квітами, гіллям, стрічками. 

2. Завдання. Вправа 363, (2), с. 182

Дата: 13 травня 2020 року

Тема: СКЛАДАННЯ ТЕКСТІВ-ІНСТРУКЦІЙ

1. Повідомлення теми уроку.
— Сьогодні на уроці ми будемо працювати над текстами, у яких даються поради, роз’яснення (інструкціями).
2. Пояснення.
— Що таке інструкція? 
Інструкція – вказівка на порядок і засоби виконання якої-небудь роботи, користування приладами, інструментами.
¨  Існують інструкції посадові, з техніки безпеки, експлуатації різного устаткування та ін.
¨  Текст інструкції має бути стислий, точний, зрозумілий.
¨   Інструкція з експлуатації різного устаткування (показати зразок).




Висновок: щоб правильно виконати роботу, слід дотримувати роз’яснень, послідовності виконання дій.

3. Складання інструкцій за допомогою питання , слів і виразів для довідки.
Завдання 1. Склади інструкцію про виготовлення аплікацій на тканині.
Використовуй запитання:
·      За допомогою якого паперу переносять малюнок на тканину?
·      Як добирають деталі аплікації?
·      Яким швом ці деталі приметують до основи?
·      Як треба пришивати деталі, щоб не було зморщок, перекосу?
·      Яким клеєм можна з’єднувати деталі аплікації з тканиною?
·      Що потрібно зробити з тканиною, коли аплікація готова?
·      Де можна використати аплікацію?


Слова і вирази: малюнок, копіювальний, компонують, «уперед голку», від середини малюнка, поступово посуваючись до країв, через край, клей ПВА, краї обрізувати, рівняти, підрублювати, оздоблення.
Завдання 2. Скласти інструкцію для виготовлення салату «Літній».
Використовуй запитання:
·      Що можна використати для виготовлення салату?
·      Які інструменти та пристосування можна використати?
·      З чого розпочати роботу?
·      Чим заправити салат?
·      Як прикрасити салат?
Слова і вирази: 1 огірок, 2 помідори, 2 цибулини, 1 солодкий перець, 1 ст. ложка солі (без гірки), 1 ст. ложка французької гірчиці, 2 ст. ложки олії, 3 ст. ложки 5 % оцту, 100 г вершків (20 %), 1 ч. ложка цукру, 1 пучок кропу, перець молотий

4. Завдання. Скласти інструкцію для виготовлення салату (на власний вібір).


Дата: 14 травня 2020 року

Тема: ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 1–4 КЛАСАХ

1. Робота над текстом (усно)
— Складіть текст з поданих речень. У якій формі вжито дієслова?
За сигналом «квач» намагається наздогнати когось із гравців і доторкну­тися до нього рукою. 
Гравці розміщуються на майданчику.
У цій грі виграє той, хто жодного разу не був «квачем».
Один із них ведучий — «квач».
Цей гравець зупиняється і голосно говорить: «Я квач», і теж намагається доторкнутися до когось із гравців. 

2. Записати деформований текст в зошит.
— Розкрийте дужки, ставлячи дієслова у потрібній формі.
ГРА «СИЛАЧІ»
Дві команди гравців (стати) одна навпроти другої уздовж лінії, проведеної між ними. Хлопчики (стати) проти хлопчиків, а дівчатка проти дівчаток. За командою гравці (брати) за одну або дві руки. За другою командою кожен (на­магатися) перетягнути свого суперника до себе за лінію. За кожного перетяг­неного команда (отримати) очко.

3. Завдання. 366, с. 183

Немає коментарів:

Дописати коментар

З 11 січня 2021 ріку по 24 січня 2021 року - дистанційне навчання. Розклад уроків  не змінився.