Дата: 12 травня 2020 року
Тема: ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 1–4 КЛАСАХ
1. Інформація
для вчителя (вправа 363)
Зелені свята —
дуже давнє народне свято, яке символізує остаточний прихід літа. В основі
Зелених свят тисячі років лежали культ рослинності і магія заклинання
майбутнього врожаю.
У
Зелені свята в деяких місцевостях України були звичаї, пов’язані зі священними
деревами. Наприклад, на Лівобережжі був обряд
водити тополю. Дівчата вибирали поміж себе дівчину на тополю, прикрашали
її намистом, стрічками та квітами, обличчя зав’язували хусткою, руки
прив’язували до палиці і так водили по селу з гучними піснями. Кожний господар
радо зустрічав процесію і, приймаючи від неї добрі побажання (головним
чином, приплоду худобі і гарного врожаю), щедро обдаровував учасників
обряду.
А
ще відома така молодіжна забава, як завивання
берези. Уранці у Зелену неділю дівчата беруть харчі, закликають хлопців і з
піснями-веснянками та гаївками йдуть у ліс чи в гай. Там грають, співають,
хороводять, а потім сідають і разом їдять все, що принесли. Після цього шукають
у лісі молоді берізки, що мають тонкі і довгі гілля-пруття — і з того тонкого
гілля на самій березі завивають вінки, співаючи відповідних пісень:
По саду ходжу, виноград саджу.
Посадивши та й поливаю,
Ой поливши та й нащіпаю,
Нащіпавши,
віночка зів’ю,
Віночка звивши, на
воду пущу:
Хто вінка пійме, той
мене візьме...
Хлопці можуть
допомагати — кожен своїй дівчині — завити вінок на березі.
Ой, зав’ю вінки та на
всі святки,
Ой на всі святки, на
всі празники...
На всі святочки, на
годовії і на роковії...
Звивши вінок на живій
березі, хлопці їх обережно відламують і доручають дівчатам. А дівчата забирають
додому і пізнім вечором йдуть до води і пускають їх на воду, як на Купала,
споглядаючи, чи швидко пливуть, чи не підуть під воду, чи з’єднається з іншим
вінком, на який загадала дівчина, чи не пристане до берега, тощо.
Троїцькі розваги починалися з
понеділка і тривали цілий тиждень. Зазвичай їх влаштовували в лісі чи в полі,
на вигоні за селом. Подекуди молодіжні забави й танці проходили біля
спеціальних лаштунків — ігорного дуба чи явора. Вони являли собою довгу
жердину, до якої зверху горизонтально прикріплювали колесо, прикрашене квітами,
гіллям, стрічками.
2. Завдання. Вправа 363, (2), с. 182
Дата: 13 травня 2020 року
Тема: СКЛАДАННЯ ТЕКСТІВ-ІНСТРУКЦІЙ
1. Повідомлення теми уроку.
—
Сьогодні на уроці ми будемо працювати над текстами, у яких даються поради,
роз’яснення (інструкціями).
2. Пояснення.
—
Що таке інструкція?
Інструкція – вказівка на порядок і засоби виконання якої-небудь роботи, користування приладами, інструментами.
¨ Існують інструкції посадові, з техніки безпеки, експлуатації різного устаткування та ін.
¨ Текст інструкції має бути стислий, точний, зрозумілий.
¨ Інструкція з експлуатації різного устаткування (показати зразок).
Висновок:
щоб правильно
виконати роботу, слід дотримувати роз’яснень, послідовності виконання дій.
3. Складання інструкцій за допомогою питання , слів і виразів для довідки.
Завдання
1. Склади інструкцію
про виготовлення аплікацій на тканині.
Використовуй
запитання:
· Як добирають деталі аплікації?
· Яким швом ці деталі приметують до основи?
· Як треба пришивати деталі, щоб не було зморщок, перекосу?
· Яким клеєм можна з’єднувати деталі аплікації з тканиною?
· Що потрібно зробити з тканиною, коли аплікація готова?
· Де можна використати аплікацію?
Слова і вирази: малюнок, копіювальний, компонують, «уперед голку», від середини малюнка,
поступово посуваючись до країв, через край, клей ПВА, краї обрізувати, рівняти,
підрублювати, оздоблення.
Завдання 2. Скласти інструкцію для виготовлення салату «Літній».
·
Що можна використати для виготовлення салату?
·
Які інструменти та пристосування можна використати?
·
З чого розпочати роботу?
·
Чим заправити салат?
·
Як прикрасити салат?
Слова і вирази: 1 огірок, 2 помідори, 2 цибулини, 1 солодкий перець,
1 ст. ложка солі (без гірки), 1 ст. ложка французької гірчиці, 2 ст.
ложки олії, 3 ст. ложки 5 % оцту, 100 г вершків (20 %), 1 ч. ложка
цукру, 1 пучок кропу, перець молотий.
4. Завдання. Скласти інструкцію для виготовлення салату (на власний вібір).
Дата: 14 травня 2020 року
Тема: ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 1–4 КЛАСАХ
1. Робота над текстом (усно)
— Складіть текст з поданих речень. У якій формі вжито дієслова?
За сигналом «квач» намагається наздогнати когось із гравців і доторкнутися до нього рукою.
Гравці розміщуються на майданчику.
У цій грі виграє той, хто жодного разу не був «квачем».
Один із них ведучий — «квач».
Цей гравець зупиняється і голосно говорить: «Я квач», і теж намагається доторкнутися до когось із гравців.
2. Записати деформований текст в зошит.
— Розкрийте дужки, ставлячи дієслова у потрібній формі.
ГРА «СИЛАЧІ»
Дві команди гравців (стати) одна навпроти другої уздовж лінії, проведеної між ними. Хлопчики (стати) проти хлопчиків, а дівчатка проти дівчаток. За командою гравці (брати) за одну або дві руки. За другою командою кожен (намагатися) перетягнути свого суперника до себе за лінію. За кожного перетягненого команда (отримати) очко.
3. Завдання. 366, с. 183
Немає коментарів:
Дописати коментар