Основи здоров'я 3 клас

Дата: 25 травня 2020 року
Тема: ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ. 
      
  
1. Інформація.
Вплив музично-ігрового фольклору на розвиток творчих здібностей ...
2. Гра «На щастя — на жаль...»
Утворіть коло і пограйте в гру «На щастя — на жаль...». Один із вас починає придумувати історію. Наприклад: «На жаль, я вчора загубив мобільний телефон». Той, хто сидить поруч, продовжує розповідь словами: «Але, на щастя, це був мій старий телефон». Третій продовжує: «Але, на жаль,...» — і так далі по колу.
Запам’ятайте! Заняття творчістю дарують радість, задоволення, поліпшують настрій і зміцнюють здоров’я.

3. Робота над прислів'ями та приказками 
— Творчі здібності народу втілились у народних піснях, легендах, казках, байках, а також у влучних висловах — прислів’ях і приказках.
Прочитайте прислів’я та приказки про здоров’я. Як ви вважаєте, що вони означають? Які ще прислів’я та приказки на цю тему ви знаєте?
• У здоровому тілі — здоровий дух.
• Весела думка — половина здоров’я.
• Чиста вода — для хвороби біда.
• Здоров’я не купиш ні за які гроші.
• Бережи одяг, поки новий, а здоров’я — поки молодий.
• Коли б голова здорова, то будуть воли та й корова.
• Здоров’я маємо — не дбаємо, а згубивши — плачемо.
• Здоровому — пір’я, а хворому — каміння.
• Поглянь на вигляд — і про здоров’я не питай.
• У кого болять кості, той не бажає в гості.
• Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
• Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.
• Гроші загубив — небагато загубив, час загубив — багато загубив, а здоров’я
загубив — все загубив.

4.  Бесіда про безпечний відпочинок улітку.



Діти: безпечний відпочинок влітку - 21 Червня 2017 - КНП "Центр ...
   5. Підсумок.
— Для чого потрібно розвивати творчі здібності?
— Як ви вважаєте, які творчі здібності вам слід розвивати?

Дата: 18 травня 2020 року
Тема: САМООЦІНКА ХАРАКТЕРУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИЗНАЧЕННЯ РИС ВЛАСНОГО ХАРАКТЕРУ


1. Читання оповідання Іллі Бутмана «Боягуз»
БОЯГУЗ
Жили-були двоє друзів — Ромчик і Дмитрик. Ромчик був боягузом, а Дмитрик — хоробрим хлопчиком. Якось друзі почули крик дівчинки, яка тонула в річці. Боязкий Ромчик так злякався за дівчинку, що кинувся її рятувати. А хоробрий Дмитрик, який ні за себе, ні за інших не боявся, пішов собі далі.
Повертаючись зі школи, Ромчик завжди боявся, що мамі, яка втомилася на роботі, доведеться прибирати квартиру, і тому сам мив за собою посуд. А Дмитрик не знав страху і ніколи мамі не допомагав.
—  І чого ти завжди боїшся! — казав Дмитрик.— Бери приклад з мене. Ось я бачив сьогодні, як хлопчики ображали дівчинку, але це мене анітрішки не злякало.
—  Хто з хлопчиків уважав себе хоробрим?
—  А кого з них ви вважаєте хоробрим?
—  Чи правильно оцінювали себе Ромчик і Дмитрик? Доведіть свою думку.
2. Розповідь.
—  Самооцінка — це те, як люди оцінюють себе. Буває занижена, завищена і реалістична самооцінка.
Занижена самооцінка — це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди зменшує свої здібності й досягнення.
Завищена самооцінка — це коли людина незаслужено звеличує себе, перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує.
Реалістична самооцінка — це коли людина ставиться до себе так само добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не зменшує своїх здобутків. Це допомагає їй почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.
Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку
2. Перегляньте відеоурок.



3. Вправа «Самооцінка»
— Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні, у становленні характеру. Людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру.
Пропонується вправа, яка, можливо, допоможе вам стати кращими.
Аркуш розділіть на 2 стовпчики. 
Лівий: яких рис характеру я хотів би позбутися? Правий: яких хотів би набути? 
За 1 хв напишіть якомога більше рис (не менше 3). До якостей з лівого стовпчика доберіть антоніми, впишіть їх у правий стовпчик, а з лівого — викресліть. Оберіть найважливіше та уявіть себе таким.

4. Підсумок
— Як ви розумієте прислів’я «Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь»?
— Чи можна вдосконалити характер?


Дата: 04 травня 2020 року

Тема: ХАРАКТЕР ЛЮДИНИ.                                        ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИЗНАЧЕННЯ ПОЗИТИВНИХ І НЕГАТИВНИХ РИС ХАРАКТЕРУ КАЗКОВИХ ГЕРОЇВ

1. Повідомлення.
— Придивіться одне до одного. Які ви всі різні! Кожен із вас відрізняється зростом, рисами обличчя, кольором шкіри, очей. Та є між вами ще одна відмінність — це настрій. Хоча ви і знаходитеся в однакових умовах, але кожен з вас має різний настрій. Чому один з вас байдужий, другий — стривожений, а третій — спокійний?
— Ми починаємо вивчати новий розділ «Здоровий дух». У ньому ви дізнаєтесь про характер людини, самооцінку характеру, про уяву і здоров’я, про те, як навчитись учитися та відпочивати. Тема нашого уроку — «Характер людини».

2. Перегляньте відеоурок.


3. Підсумок.
Бесіда
— Що таке характер?
— Які риси характеру притаманні і дівчаткам, і хлопчикам?
— Які риси маминого характеру вам подобаються? А татового?


Дата: 27 квітня 2020 року

Тема: ЩОБ НЕ ЗАБЛУКАТИ... ЯК УНИКНУТИ НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ НА ПРИРОДІ

1. Розповідь учителя
— Що може трапитися на відпочинку 
Прогулянку на природі можуть зіпсувати погана погода, зустріч зі зловмисниками чи дикими звірами, інші несподіванки. Небезпечна ситуація може статися будь з ким і будь-якої миті. Тому дітям вашого віку не можна ходити далеко без дорослих.
— Пригадайте свій найменш удалий відпочинок на природі. Розкажіть, що його зіпсувало.
— Назвіть неприємності, які підстерігають на відпочинку.
— Які ще небезпечні ситуації можуть трапитися?

2. Руханка
— Утворіть коло, оберіть ведучого і пограйте в гру «Безпечно — небезпечно» . Ведучий називає певну дію (користуватися мобільним телефоном, ховатися у низинці...) та запитує будь-кого, чи безпечно це робити під час грози. Той, хто припустився помилки, стає ведучим.
Запам’ятайте! Блискавка влучає у найвищу точку на місцевості.

3. Перегляд відеоролика.
   
    
4. Гра «Інтерв'ю»
— Що робитимеш, коли заблукаєш у лісі, горах чи степу?
— Чого не робитимеш?
— Які поради запам’ятав?
— Що було новим і незвичним?
— Розкажи, як слід поводитися під час грози. Чого робити не можна?
— Як не натрапити на диких тварин?
— Що треба робити, натрапивши на дику тварину?

5. Підсумок.
Гра «Так чи ні?»
• Збираючись на прогулянку до лісу, із собою потрібно взяти ліхтарик, аптечку, сірники, воду, їжу. (Так)
• 3 продуктів треба взяти консервовані овочі, варення у скляних банках. (Ні)
• Зустрічей з хижими звірами краще уникати. (Так)
• Під час грози краще захиститися парасолькою. (Ні)
• Хороша схованка під час грози — високе дерево. (Ні)

Дата: 13 квітня 2020 року

Тема: ВІДПОЧИНОК НА ПРИРОДІ

1. Розповідь
Прогулянка на природі з велосипедом чи без нього — найкращий відпочинок. У лісі, в горах, біля водойми можна насолоджуватися чистим повітрям і мальовничими пейзажами. Спів пташок, шурхотіння листя, плескіт хвиль заспокоюють, і ти відчуваєш єднання з природою. Усе це позитивно впливає на здоров’я.
Пригадайте свій найкращий відпочинок на природі. 
Розкажіть:
• де це було;
• з ким ви відпочивали;
• що вам найбільше запам’яталося.

2. Прочитайте вірш «Лісова пісенька» Леся Вознюк
ЛІСОВА ПІСЕНЬКА
Крізь ліси зелені, вікові діброви
дружно ми крокуєм, пізнаємо світ.
Лащаться в долині квіти кольорові,
дятел на смереці стукотить: «Привіт!»
У розлогих кронах дім лаштують птиці,
велети-дерева нам кивають вслід,
і снують мурашки — лісу трудівниці,—
мама білка кличе діток на обід.
Не зламаєм гілку, квітку не зірвемо,
не злякаєм пташку, білку, оленя,
і мурах домівку чемно обійдемо,
та не потривожим сонне зайченя.
Тож рушай із нами, не вагайсь нітрішки,
любить ліс привітний щебет дітлашні.
Є для друзів в нього ягоди й горішки,
а пташки дарують радісні пісні.

3. Намалюйте плакати «Ми — друзі природи». 
Запам’ятайте! Найкращий відпочинок — прогулянка на природі.

4. Важливо знати!
— Навесні й улітку в лісах та парках багато кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Але жоден кліщ не здатний проникнути крізь одяг з цупкої тканини. Тому не ходи по траві в шортах і намагайся закрити всі ділянки тіла. Після прогулянки зніми з себе одяг, ретельно витруси його і перед тим, як прийняти душ, оглянь своє тіло з усіх боків.
Якщо побачиш кліща, одразу скажи про це дорослим. Разом із ними слід звернутися до лікаря, щоб видалити кліща і перевірити, заразний він чи ні.

5. Вивчення правил поведінки у лісі
Правила поведінки у лісі
• Вирушай на природу лише з дорослими!
• Бережи ліс! Не ламай дерев та кущів. Не руйнуй мурашників і пташиних гнізд.
• Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття!
• Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях — багато лісів гине від пожеж, гинуть у вогні й дикі тварини.
• Не збирай грибів. Серед них багато отруйних.
• Ніколи не бери до рук незнайомі ягоди, тим більше, не куштуй їх — вони можуть бути отруйними.

6. Рухливі ігри на природі 



7. Підсумок. Бесіда
— Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?
— Як уникнути зустрічі з дикими тваринами?
— Коли гадюка стає небезпечною?
— Де в лісі найбільше кліщів?
— Як уберегтися від кліщів?
— Назвіть речі та одяг для прогулянки на природу.

Дата: 06 квітня 2020 року

Тема: БЕЗПЕКА ВЕЛОСИПЕДИСТА

1. Розповідь.
— Багато дітей полюбляють кататися на велосипеді. Цей транспорт здатний розганятися, повертати і зупинятися, як справжній автомобіль. Тому, сідаючи за кермо велосипеда, ти з пішохода перетворюєшся на водія і повинен дотримувати правил для велосипедистів.
— Одяг велосипедиста має бути яскравого кольору. Штани — короткі або звужені у нижній частині, щоб їх не защемило ланцюгом. Велосипедні рукавички допоможуть міцно тримати кермо і захистять руки у разі падіння, як і наколінники — коліна. Найкращий головний убір для велосипедиста — захисний шолом.
— Разом із дорослими навчіться добирати одяг для велосипедної прогулянки і правильно вдягати велосипедний шолом.
Запам’ятайте! Захисний шолом — найкращий головний убір для велосипедиста.
— Що заборонено велосипедистам?
Стенд “Правила безпеки руху на велосипеді” (Артикул: 3-1045 ...


2. Гра «Склади слова»
— Складіть зі слова «велосипедист» якомога більше слів, використовуючи всі ці букви.

3. Переглянути "Вимоги до велосипедистів"



4. Вікторина
• Смуга землі, призначена для пересування транспорту і пішоходів. (Дорога)
• Місце перетину вулиць. (Перехрестя)
• Вигин дороги. (Поворот)
• Водій велосипеда. (Велосипедист)
• Частина велосипеда, винайдена в давнину. (Колесо)
• «Очі» транспорту. (Фари)
• Пристрій для зупинки транспорту. (Гальма)
 • Захисний головний убір велосипедиста, мотоцикліста. (Шолом)
• Пішохід або водій, що не виконує правила дорожнього руху. (Порушник)
• Покарання за порушення ПДР. (Штраф)
• Звуковий сигнал велосипеда. (Дзвінок)

5. Тест 
— Позначте правильні відповіді.
1) Перевірка справності велосипеда включає:
а) гальма;
б) фари;
в) кермо;
г) миття велосипеда.
2) їздити на велосипеді по проїжджій частині можна з:
а) 18 років;
б) 10 років;
в) 14 років;
г) 16 років.
3) Небезпечно кататися на велосипеді по проїжджій частині:
а) не тримаючись за кермо;
б) особам від 14-річного віку;
в) з несправними гальмами;
г) знявши ноги з педалей.

6. Робота над прислів'ями
• Їдь тихо — облишиш лихо.
• Найкращий маршрут — той, який найбезпечніший.

7. Підсумок.  Бесіда
— Яку машину називають велосипедом?
— Які дорожні знаки для велосипедистів ви знаєте?
— Які деталі велосипеда обов’язково потрібно перевірити перед поїздкою?
— Назвіть предмети екіпіровки велосипедиста.
— У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?
— Які ще правила для велосипедистів ви знаєте?

Дата: 30 березня 2020 року

Тема: ДЕ МОЖНА ГРАТИСЯ, А ДЕ — НІ

1. Повідомлення вчителя
— Ви дорослішаєте, і батьки відпускають вас самих гуляти все далі й далі від дому. Але пам’ятайте: дорослі завжди повинні знати, де ви гуляєте і коли повернетеся.
— Яке місце для гри є найзручнішим у місті?
— Де на дитячому ігровому майданчику слід бути особливо обережними?2. 

2. Вправа «Мозковий штурм»
— Добре, якщо біля твого будинку є ігровий чи спортивний майданчик, тихий сквер або парк. Але поряд може бути чимало місць, небезпечних для ігор і розваг. Це дороги, якими мчать автомобілі; будівельні майданчики і напівзруйновані будівлі, що приховують безліч небезпек; трансформаторні будки та електричні підстанції, біля яких може уразити електричним струмом.
— Поміркуйте, де біля вашого будинку безпечно гуляти, а де — небезпечно.
Запам’ятайте! Обирайте безпечні місця для ігор та розваг.

3. Розгадування ребусів 

4. Тест «Так чи ні?»
1) Ігри у піжмурки можна проводити:
О між будинками;
О У покинутих будинках та новобудовах;
О на деревах;
О біля трансформаторних будок і щитових.
2) Профілактикою пограбувань є такі дії:
О носити із собою коштовні речі;
О не носити ключ так, щоб його було видно;
О не ховати ключ під килимком перед дверима;
О не називати свою адресу незнайомим;
О не приводити додому незнайомих.

5. Підсумок. Бесіда
— Які місця для ігор і розваг ви обираєте на вулиці?
— Які місця для ігор і розваг ви не обираєте на вулиці? Чому?
— Розкажіть, чи є біля школи небезпечні місця для ігор.
— Обговоріть з членами родини небезпечні місця для розваг біля вашого будинку.
— Якщо ви потрапили у біду, до кого будете звертатися по допомогу?
— Розкажіть про ці правила вдома.

Дата: 16 березня 2020 року

Тема: ПОВЕДІНКА БІЛЯ ЗАЛІЗНИЧНОЇ КОЛІЇ

1. Бесіда
— Які види транспорту ви знаєте?
— Як називають місце перетину автомобільним доріг?

— Яких правил слід дотримувати, щоб уникнути небезпечних ситуацій на залізничному переїзді та біля залізничних колій?
Запам’ятайте! Потяг не може швидко зупинитися. У нього дуже довгий гальмівний шлях.

2. Робота над загадкою
• Гуркотить, стукотить, мов сто коней біжить.

3. Вікторина
1) Які ви знаєте дорожні знаки, що розташовують поблизу залізничної колії? («Залізничний переїзд без шлагбаума», «Залізничний переїзд зі шлагбаумом»)
2) Де дозволено переходити залізничну колію? (Тільки на залізничному переїзді, через спеціальні мости та переходи, розташовані над залізничною колією, та по підземних тунелях.)
3) Що обладнують на залізничних переїздах, які охороняються? (Світлофори, вказівники, шлагбауми)
4) Як необхідно переходити переїзди, що охороняються? (Наближаючись до переїзду, пішоходи повинні стежити за сигналізацією та вказівками чергового по переїзду.)
5) Яким є основне правило переходу залізничного переїзду? (Бути особливо уважним, наближаючись до залізничного переїзду.)

4. Підсумок. Бесіда
-  Що називається залізничним переїздом? Якими бувають залізничні переїзди?
— Коли залізнична колія буває небезпечною?
— Яких правил поведінки слід дотримувати біля залізничної колії?
— Ознайомте своїх братиків і сестричок із вивченими правилами.





Немає коментарів:

Дописати коментар

З 11 січня 2021 ріку по 24 січня 2021 року - дистанційне навчання. Розклад уроків  не змінився.